In reply to A newbie all over again! by Annec
In reply to A newbie all over again! by Annec
Bouncy Castle owners eat you heart out! Picnic and pray is the order of the day. :laughs:
In reply to A newbie all over again! by Annec
Is there a vacancy for Poet Laureate does anyone know??? lol
In reply to A newbie all over again! by Annec
I understand that the Church needs to come to the people.... if they don't go to Church... but I would not go there. I will prefer to leave the beach early and go to a real church. I don't think that to find one nearby would be too much of a problem in Italy. Besides, they are so empty and cool in the middle of summer that they are a real treat.
In reply to A newbie all over again! by Annec
I believe that 'inflatable nuns' have been available in certain shops forn many years!
Not sure they do anything for church attendance though.
A nice article - but serioulsy old news.
Non è una novità a livello europeo. Dal 2004 un’azienda inglese affitta per cerimonie una chiesa in plastica gonfiabile completa di vetri istoriati, organo e acqua santiera.
La “inflatable Church” (chiesa gonfiabile) è nata da un'idea dell'estroso designer brittannico Michael Gill, che ha detto di voler dare nuova vita alla cristianità portando le preghiere – e i luoghi di culto - all'interno delle comunità.
“Le chiese una volta erano il centro delle nostre comunità e purtroppo non è più così – ha spiegato -. Questo è un modo per invertire la tendenza, rendere le chiese più accessibili e riportarle dove dovrebbero essere”. Tutta in pvc, completa di campanile, organo di plastica, pulpito, altare, arco gotico, comode panche e vetrate colorate.
In 14 metri di altezza e lunghezza e circa 7 metri in larghezza, stanno comodi circa 60 fedeli, di cui 12 seduti. Trasportabile su camion, costa circa 35 mila euro, salvo la possibilità di poterla affittare al prezzo di 3.500 euro al giorno.
Wouldn't you believe ....it was a Brit who invented it more than four years ago!